Saturday, December 4, 2010

Diri Ini Terasa Seronok Sangat

assalammualaikum....


Terasa diri ini amat bertuah sangat...bersyukur pada allah kerana mengatur jalan hidup ku yg terbaik selama saya hidup...hidup saya berubah sekali lagi dari pada pengangur ke pelajar...Saya telah menjadi pelajar politeknik ungku omar sekali lagi...Pada 3 december 2010 saya telah mendaftar  diri di puo...Kali ini saya mendaftar diri sorang2 jer..masa sijil di temani oleh ibu ku...Sedih juga bila tengok kawan2 lain semua di temani oleh keluarga masing2...Bukan ibu saya tak nak datang maklum ler transport tak ada...saya faham itu semua...Saya langkah kaki ke politeknik ungku omar dengan membawa harapan ibu saya...untuk melihat saya berjaya di masa kelak...insyaallah berkat doa ibu saya akan berjaya..Pada hari pendaftaran pekara yang tak dingini oleh saya terjadi...huhu...malu rasa nyer...maklum ler semangat nak daftar nie...jalan punya jalan tiba2 rasa ringan jer kaki bila melangkah...nak tahu kenapa? tapak kasut saya tercabut...huhu...masa tu rasa malu sangat2...kawan2 tengok semua gelak...aduyai...tahan je ler...saya ambil keputusan cabutkan sebelah lagi..apa lagi nampak pelik ler...da macam kasut paul smith da...huhu...dengan muka tak bersalah jalan ler dengan pelahan-lahan...tapi orang lain usha jer...mesti dalam hati diorang cakap trend kasut apa ler budak nie pakai...malu tahap max da masa 2...cuma tuhan saja yg tahu....saya ambil keputusan untuk balik tukar kasut...nasib ler rumah pun tak berapa nak jauh...rasa nyer saya orang2 yang terakhir mendaftar...nasib baik ada kawan yg saggup tunggu saya untuk mendaftar sama2...saya sayang kawan saya...nasib ler kaunter tak tutup lagi...kalu tak..tak daftar ler saya...huhu...itu lah hari yang saya tak boleh lupa dalam hidup saya...bila dipikir kan balik lucu juga...nak buat macam mana allah da tentukan jalan hidup kita...Moral of the story...beli ler kasut baru...hehe...itu tak penting yang penting sayang ler sahabat anda tanpa mereka siapa lah kita.....ok lah sampai disini je ler...maklum ler lama tak kongsi cerita...

wasalam..... 

No comments:

Post a Comment